Google 468

Te is Opel fan vagy? Szeretnéd megmutatni az oldalon autódat? Itt megteheted! Várom Opel fanatikusok és tunerek jelentkezését. Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Szereled saját autódat? Szívesen publikálnád tudásodat, tapasztalataidat az oldalon? Várom Opel fanatikusok és tunerek jelentkezését. Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Olajcsere

A megtett kilométerek számától függetlenül évente egyszer cseréljük ki a motorolajat. Átlagos körülmények között az olajcsere-periódus: benzinmotoroknál 15 000 km, dízelmotoroknál 7500 km, a régebbi típusú benzinmotoroknál 7500...10 000 km.
Aki gyakran használja gépkocsiját városi forgalomban, az az elõírtnál gyakrabban cseréltessen olajat a motorban. Az olajcserét lehetõleg szervizben végeztessük. ahol a munkát szakszerûen elvégzik, s a használt olajat környezetkímélõ módon gyûjtik és tárolják. Soha ne öntsünk használt olajat a talajra,mert súlyos szenyezõdést okoz. Az olajcserét mindig kapcsoljuk össze az olajszûrõ cseréjével. A Magyarországon forgalomban levõ többfokozatú olajok az Opel gépkocsikban az év minden szakában használhatók. Általában megfelelõ az SAE 15W-40, vagy 10W-30 jelzésû olaj. Ha valaki tartósan használja kocsiját -20 °C alatti hidegben, annak az SAE 5W-30 jelzésû olajat ajánljuk. Lehetõleg gyári OPEL olajat használjatok!!! Ajánlatos nem a "NAGY SHOPOK-BAN" beszerezni



A motorban levõ olaj mennyiségét 500 km-enként ajánlatos ellenõrizni, s ha szükséges, utántölteni. Az átlagos motorolaj-fogyasztás 0,075 I/100 km, nehéz üzemi viszonyok között lehetséges ettõl 10...15% eltérés (illetve ECOTEC 16v motorok esetén). Az olajszint ellenõrzéséhez állítsuk a gépkocsit vízszintes talajra, s a motor leállítása után várjunk kb. 10 percig, hogy a motorolaj lecsuroghasson az olajteknõbe. Ezután nyissuk fel a motortértetõt, és támasszuk ki a kitámasztókarral, majd húzzuk ki a szintjelzõ pálcát, töröljük le, dugjuk vissza, majd húzzuk ki ismét. Az olajszint akkor megfelelõ, ha a pálca MIN és MAX jelzése között van. Ha kevés az olaj a motorban, pótoljuk a szelepfedélen levõ beöntõnyíláson keresztül. Mindig gondoljunk arra, hogy a két jelzés között - típustól függõen 0,7...1,0 I olaj van a motorban, tehát ne töltsünk be a kelleténél több kenõanyagot. Utántöltéskor lehetõleg ugyanazt az olajfajtát használjuk, ami a motorban van.